Sunday 14 July 2013

hamas y ohsem...

khamis minggu lepas ambil hamas lambat dr skola..
lg 5 minit waktu dia keluar,ayahnya baru thegeh2 call ummi bgtau x sempat nak amik anak...
ummi plak dlm kalut2 carik kunci kete,purse bagai..ada plak tamu dtg opis..
nak soh tunngu, kang x tau msk ofis blk pkl bape, anak aku si hamas tu bkn blh dijangke...
kdg blik trus nk p umah k.memey (k.memey tu anak abg aku.pg umah abg aku la maksudnya)..
kengkadang nak blk umah tukar baju siap mandi makan cornflakes ngan susu bagai...
jadi aku layankan jugakla tamu yg datang...
pup pap pup pap pup pap..12.15 br dpt kuar opis, lambat 15minit.
terus bdesup g amik hamas..

sampai skola..ank aku da ddk bersandar kat luar class..kat koridor..
sblh dia muallimah jamiah ngna suaminya...ahaiii...
malu gler umminyer ni x tau nak sorok muka kat mana..cikgu dok tunggu ank kita sorg jerr..
tertunduk2 umminyer bersalam ngan mualimah minta maaf sbb amik anak lambat...
sampai dlm kete, hamas tny aku

hamas : ummi amik abg lambat ker..
ummi: err...
otak dok berbelah bagi nak jwb ye ke x, x tau penerimaan dia camner..anak aku kan x djangka...
Tanya balik..
ummi: abang rasa..
hamas: abg rasa2..ummi macam ambil lambat kot..
ummi: ye ke.mn abg tau...
hamas: td ummi cakap dgn muallimah 'minta maaf ye muallimah,ambil hamas lambat...'
sentap..
ummi: hihi..lambat skit jer..ummi byk keje kat opis...
hamas: oooo...nsb baik muallimah x marah..
hihi...lg nasib hamas x marah...blk umah terus...

esoknya....jumaat..hamas blik awal 11.30pg .sbb xde kelas iqra'...
punye la terlupa..sbb aku jarang2 amik hamas..biasanyer ayh y ambil kecuali dia x dpt ambil,dia akan call aku bgtau...
sampai2 skola, ngam2 pkl 12..hamas ngah meniarap kt koridor (koridor bersih sbb dlm pagar.diorg bokak kasut sblm msk pagar)..tgh menulis kat buku aktiviti ngn kawan kelas dia..budak pompuan...share 1 buku...alahai..anak aku..
nampak2 aku je terus ddk, kemas bekas pensel,pakai kasut..
masa aku pimpin tgn dia,msk dlm kete,aku tanya..

ummi: abg buat ape td...
hamas: oo...abg tunjukkan kawan abg td,dia x tau...
ohohohoiii  anak sape ni....
hamas: ummi x byk keje ke kat opis hari ni..
ummi: errr...x..biasa je..kenapa?
hamas: patutla ummi ambil abg cepat...
ohohohoiii........







No comments:

Post a Comment