Thursday 11 July 2013

...Bukan Nak Kata ( Wall makeover by Na!)

Bismillahirrahmanirrahim.....

" Saya nak www.nadiafarahida.com memilih rumah saya untuk dimakeover oleh Wall makeover by Na dengan design pilihan saya ini kerana saya ada terlalu banyak alasan dan sebab yang kukuh antaranya...
  • Bukan nak kata, tapi terperanjat giler bila bokak fb wall makeover by na tadi, kat timeline bahagian hujung sekali (gigih ko..sampai juling2 bijik mata aku nengoknyer)..gambar kedua sblm last secara tepatnya...
 
 





mmg buat aku tersenyum ala2 lagu Sheila on 7 gitu...sebab aper..
 
 
tada..
ni la umah kitorg anak beranak..rumah yang dibina terinspirasi daripada gambar yang dok ada dlm fb wall make over by na...gler kau x terperanjat..mmg speechless.dlm beribu ratus juta billion gmbr rumah dlm internet, blh gmbar ni y jd pilihan....rasa cam nak menitik2 air mate aku nengok...apakah...

ko tengok..pokok pun same kiri kanan..tp pokok aku masih baby face lg la...tunggu la..nnti kalau dia da besar msti sebijik sebijun ngan pokok kat atas..wpun xdela same ngam2 coi ngan rumah y aku amik kat intenet tu..tp mmg inilah rumahnya y memberi inspirasi kat laki aku masa design rumah kitorang..x tdo laki aku berbulan2..x tido nyenyak maksud aku...tdo biasa2 jer..ngeee...
 
dan lg..gambar keseluruhan rumah dr sisi...heh..ko tengok..blm2 mmg da ada chemistry antara aku ngan diorg yg duduk dlm wall makeover by na...ape nak cakap lagi...x ckp kuat ke alasan tu untuk bg aku menang..hiyuhiyuhiyuhiyu...
  • Alasan power y seterusnya, sbb kitorg br secara rasminya masuk rmh ni pada 1.1.2013,so lbh kurang 6 bulan y lalu, so rumah ni kira masih bujang trang tang tang lagi la..semua kosong..ape pun xde..cat basic je..duit pun da habis sbb umh ni kitorg buat sndiri dgn ihsan bigbos (bpk aku) dok beli lampu kipas bagai, peralatan rumah yg perlu ada, y lain2 banyak adik beradik sedara mara bagi..baik kan diorg..mudah2 murah rezeki diorg..dan murah rezeki nadia kalau bg aku menang...tu blm lagi y aku dok rembat brg2 lama kat umah mem (mak aku)..yg dia da agak2 x nak guna..kecik tpk tangan mak,stadium bola bukit jalil anak mak tadahkan...so,senang cerita sekarang da xde bajet lbh untuk buat sendiri,jadi menang contest adalah cara y terafdal untuk aku merasa nak ada dinding design2 bagai...huhu...tgk..cat umah pun belang2..ko jgn x tau kitorg cat sndri umh ni anak beranak...x dpt pagi,petang,x dpt petang sampai ke malam kitorg dok mengecat rumah ni..smngat nk dok umah sndri kate ko....hehe..skang da duduk..ko malas plak nak mengemas membasuh masak bagai...haish...
  • Next,aku ada terlalu banyak dinding kosong yang boleh dimake over by na..haha..alasan x boleh blahh..betul....x tipu2...
kat ruang tgk vcd anak aku dan ps3 laki aku

kat ruang tamu utama

bilik tidor utama.maafkn cadar y xde kaitan ngn sarung bantal..sekadar tempelan..cadar basuh..tp da x blh tunggu..nnti tarikh ttp...haha...inspirasi dari blog aty.actually sjk aku terjebak dlm dunia mendeko2 rmh ni, blog ni la y paling banyak memberi inspirasi..x segan la aku cakap..bukan kata tiap2 hari,tiap2 masa bila aku pegang hp msti mula2 aku nak jengah blog dia dulu..nk nengok ada update x..iye..x tipu..da mcm addicted da..

bilik tidor bujang aku merangkap play room anak2...msh ada sentuhan gaya inspirasi by aty gak...jgn marah ye sis...sis betul2 idola sy dalam deko2 ni..kalah eric you....

hah...kat pintu utama pun boleh yaw...kan...
hah..betul x aku ckp..tu aku x amik gmbr seluruh rumah..bilik tetamu..ruang mkn,,dapur..tepi tangga..bilik air...ngee...
  • Alasan konkrit seterusnya...sblm aku pindah msk rmh ni..ms msh dlm proses pembinaan..aku ngan laki aku suke nau tgk channel 728 LIfe inspired kat astro..sbb kat channel tu banyak rancanagn deko2 rumah ni..ada 1 episode tu ntah citer ape aku x ingat..ader mat salleh tu deko bilik anak dia ngan design ranting2 pokok..memula diorang tampal macam sticker ranting pokok siap ngan ada burung ngan bunga kecik2...pastu diorg cat seluruh dinding,bila cat da kering...diorang bokakkan sticker tu..jd ader 2 kaler kat dinding..dan terhasilla dinding ya da gambar pokok ranting bunga dan burung cecik2..aku nagn laki aku mmg menganga kagum habis weh nengok..pastu mulala sibuk nak cari sticker camtu nak tmpal kat bilik anak bujang kitorg....smbil tggu umah siap,dlm dok cari kipas lampu bagai,pilih cat..sambil2 tu adala cari skali sticker ni tp x jumpa......sampaila akhir2 ni, mgkin mmg da jodoh aku... aku terjebak ngan blog aty---nadia----dan akhirnya wall make over by na!..aku x tau la klau wall make over by na guna cara y sama @ x ngan y aku tgk kat tv tu...tp y penting hasilnya cam design2 y aku tgk kat fb tu la...aku mmg serius suka dan jatuh cinta pandang pertama masa tgk kat tv tu..x sangka lps da x tau berapa lama,umah aku setahun baru siap...aku berjumpa ngan korang....impian hampir nak tercapai..kalau x menang,mmg harus aku redah order jugak dr wall make over by na..tp bukan seakarang la..nanti2 bila ader bajet lebih...(mata pandang bawah,kaki buat bulatan kat tanah cam citer hantu kak limah)...hahaha...bajet sangat...
 
da berapa banyak alasan da ni..harap nadia x marah..tp aku betul2 ikhlas nk menang...boleh ke?...hiuhiuhiu....ni kalau ade afundi mmg aku tak teragak2 la nak raih undi dr korang...whooooaa.....aku mmg da niat nak beli..da siap cakap ngan laki aku  "syg..ummi da jumpa la dinding pokok2 y kita nak buat untuk bilik hamas tu...boleh la kita buat..x mahal sangat,tp beratus gak la''..sambil tayang muka paling manis..bajet hari tu jugak nak pi oder kan..hahaha..aku mesti beli..da ko kate mmg impian sejak nak ader umak kan...harusla..tp tu la...da ader org nak bagi free...takkan ko x sambut pulak kan...hehehe..
 
walaupun ko nengok aku mcm desperate sangat kan..tapi aku x la demand nak design y over kau..aku simple je orangnyer..kitorg laki bini mmg suke dan cepat tertarik ngan benda2 yang rare gtu....
so design simple y aku pilih untuk menghiasi kediaman kami ialah.....




 hijau



eh ader lagi...merah....

 
eh eh...ader lagi hijau....
design pilihan untuk living hall/play room/ruang family
 
 
 
design simple bilik tidur
 
 
 


 
untul dinding luar rumah...pintu masuk
 
 
 tapi kalau y heavy sikit aku nak menang yang ni

 

 
 
ngeh3......
siap ko bahagikan hadiah ikut kategori lagi..aku x tau la dibenarkan atau tidak...ni semua lahir tulus dari hati kecil aku..betapa kuatnya keinginan aku untuk ada design y cute camni kat umah aku...isk isk isk...drama...
 
tapi mmg gilerr rambang mate kan...aku x tau korg buat pemilihan dr segi aper...dan ntah ape plak pendapat korang ngan design y aku pilih kan..tp da kate aku jatuh cinta pandang pertama ngan design pokok ni da lame..jadi aku x blh nak buat mata ngan hati aku ni tertarik kat design y lain..nak gak y ada unsur2 pokok gitu...dia punya cas tu kuat sangat...
 
tapi..............................kalau ditakdirkan aku betul2 menang,boleh ke nak tukar yang lain...alaaa..boleh la..bolehla.............
nak tanya pendapat professional la jugakkan....mmg bajet menang sangat ko kan.....purrrr..........
 
so..nadia..n others if any....happy viewing my blog..
ampun saya masih hijau gtu dlm bidang ni...pasni xde da lagi entry sampai keputusan pemenang...hahaha...da kate blog ni didedikasikan untuk join contest ni kan....hakhakhak...
 
selamat berpuasa
maaf zahir & batin
assalamualaikum

 
 
 

 
 

No comments:

Post a Comment